czwartek, 14 maja 2015

KOSINO - Ruiny dworu z XIX w. (woj.mazowieckie, pow.płocki, gm.Radzanowo)



Elewacja frontowa dworu.

Ruiny w Kosinie odwiedziłem dwa razy. Pierwszym razem kiedy byłem w miesiącu lipcu, miałem trochę utrudnione zadanie, gdyż dwór otaczały gęste zarośla i metrowe pokrzywy, co uniemożliwiało mi swobodne dotarcie w pobliże ruin. Dlatego postanowiłem wyruszyć tam ponownie wczesną wiosną - w marcu, i z tego też okresu jest większość zamieszczonych zdjęć.






Dwór w Kosinie został wzniesiony prawdopodobnie w drugiej połowie XIX stulecia. Na początku XX wieku był własnością rodziny Gumowskich. Dwór był parterowy, nakryty pierwotnie dachem naczółkowym, z charakterystyczną częścią obiektu, jaką był ozdobny ganek z facjatą dachową. Niegdyś obiekt otoczony był parkiem krajobrazowym, obecnie niestety tylko zdziczałym, ale z ciekawą aleją kasztanowców. 


Elewacja od strony ogrodowej.





Elewacja boczna.







Na zdjęciu poniżej widzimy przybudówkę dekorowaną wnękami, która zapewne pełniła funkcję kancelarii.









Widok od strony folwarku.
                                                                                               
...w lipcu.
...w marcu.



Od strony elewacji ogrodowej zachowana aleja kasztanowa.






Ruiny dworu znajdują się 17 km. od Płocka. Obecnie są własnością prywatną, ale nie ma żadnej tabliczki, ani ostrzeżenia mówiącego o zakazie wstępu, więc można bez problemu penetrować pozostałości po dawnym dworze.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz