czwartek, 4 sierpnia 2016

SMÓLSK - Pałac z XIX w. (woj.kuj.- pomorskie, pow.włocławski)























Widok od południa.

Na pałac natknąłem się przypadkiem, jadąc w kierunku Brześcia Kujawskiego. Niestety ze względu na ograniczony czas, musiałem zadowolić się jedynie zdjęciem obiektu od strony parkowego stawu. Mam nadzieję, że w przyszłości uda mi się wrócić i wykonać więcej fotek, oczywiście już za zgodą właścicieli. 
Pałac został wzniesiony w stylu klasycystycznym prawdopodobnie w połowie XIX wieku. Po wojnie, do połowy lat pięćdziesiątych pałac był własnością Skarbu Państwa, a następnie mieściła się w nim szkoła podstawowa. W roku 2004 niszczejący już obiekt został zakupiony przez prywatnych właścicieli, którzy go pięknie wyremontowali i odrestaurowali. Jak zdążyłem jeszcze zauważyć, pałac w elewacji frontowej  posiada portyk, który tworzą dwie kolumny toskańskie oraz para filarów, do których wiedzie kolisty podjazd.





Pałac znajduje się w odległości  ok. 65 km. od Płocka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz